موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

به گفته مدیر کل امور مالیاتی شرق شهر تهران، یک شخص که ۱۱۱ شرکت صوری به نام او به ثبت رسیده بود و ۸۰ شرکت آن در محدوده این اداره کل قرار داشت، در مجموع حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان امور مالیاتی بدهی دارد.

بدهی مالیاتی۹۰ هزار میلیاردتومانی یک شخص با ۱۱۱ شرکت صوری

به‌گزارش قدس آنلاین، علیرضا نوراللهی، مدیرکل مالیات شرق شهر تهران با اشاره به یک نمونه عجیب فرار مالیاتی از طریق یک شرکت‌های صوری، اظهار کرد: فردی ۱۱۱ شرکت به نام خودش ثبت کرده بود و بدهی اصل مالیات این شخص بابت این شرکت‌ها به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. در حال حاضر پرونده این فرد در دادگاه کرج در حال رسیدگی است. برخی از این شرکت‌ها در شرق تهران ثبت شده بودند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد وارد کردند.

وی ادامه داد: در این مسیر با چالش‌ها و تهدیدهای زیادی روبه‌رو شدیم؛ اما تلاش کردیم تا مقاومت کنیم. آموزشی که به همکاران دادیم، اکنون به نتیجه رسیده است.

حتی یک نفر هم پس از اطلاع از مسئولیت‌های ثبت شرکت صوری، اقدام نمی‌کند

مدیرکل امور مالیاتی شرق شهر تهران با بیان اینکه یک روز، شخصی به دفتر من آمد و ادعا کرد که مدیرعامل شرکتی است، گفت: من از قبل می‌دانستم که این فرد توسط چند واسطه فرستاده شده است. این فرد ادعا می‌کرد که قصد دارد در زمینه خرید و فروش آهن فعالیت کند. من به او توضیح دادم که اگر شرکتی تأسیس کند، باید مسئولیت‌های آن را بپذیرد و عواقب آن را بداند. به او گفتم که سرمایه‌اش چقدر است، و او پاسخ داد که ۳۰ میلیون تومان دارد. برای همه مراجعه‌کنندگان این توضیحات را ارائه دادیم. جالب اینجا بود که از میان صد نفر، حتی یک نفر هم نبود که پس از شنیدن این توضیحات بخواهد شرکت خود را ثبت کند.

نوراللهی ابراز کرد: من با خوشحالی می‌توانم اعلام کنم که در این سه سال، دیگر شرکت صوری در اداره کل شرق تهران تشکیل نشد و پرونده مالیاتی جدیدی برای این شرکت‌ها ایجاد نشد. اداره‌ای که قبلاً مرکز شرکت‌های کد فروش بود، اکنون به جایی رسیده که هیچ شرکتی جرأت نمی‌کند در شرق تهران شرکت صوری تأسیس کند. البته در این مسیر حمایت‌ها انجام شد و از سازمان امور مالیاتی واقعاً پشت این کار ایستاد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.